Tuesday, July 17, 2018

LAMA KEMBALI MENJELANG




























Assalamualaikum. kali ini dapat juga menaip blog kali ini. Yerlah kot penat dan busy memanjang. Semenjak bulan puasa lagi tak sempat lagi. wokeh nak ceritakan kat sini yurk. Sehari sebelum cuti untuk beraya dan juga untuk cuti sekolah. 2 minggu kot. Sehari lagi nak balik. Dapat telefon daripada kampung mak mentua sakit. Maka terus bergegas balik ke kampung. Malam tuh dengan minyak kereta  tak penuh cam biasa. Pakat redah jerlah. Selamat la sempat sampai kat muadzam dan terus ke kampung sampai dalam pukul 11 pagi.dengan keadaan jalan raya yang kurang orang. Tapi kan nak diceritakan semasa bulan puasa banyak berbuka kat hotel. Yang paling best ialah berbuka di hatten hotel. Buat kan kejutan sikit. pagi call dan petang terus pergi. Dapat murah sikit sebab belajar dari cikgu aziz camner nak dapatkan murah sikit. Pastu nak datang melaka ada orang kirimkan hadiah untuk cikgu abu kasim. Maka aku tempah khas daripada kampung yang berbentuk alat muzik lama camtu. Dan ditulis namanya. Semasa puasa di kampung seminggu tuh kan. Memang kerjanya ialah pergi tengok mak mentua dari pagi dan sampai petang. Kenkadang sampai ke malam. Boleh la, masa berbuka makan mi ramen. Bapak pedas nyer kot. Tapikan puas hati berbuka di kampung dengan gerai bazaar ramdhan yang best. Masa raya pula kan. Aku beraya kat umah ustaz anwar kat marang. Dapat juga lah jumpa. Lama kot tak jumpa. Seterusnya ialah balik ke melaka pada hari ahad. Ada pelajar nak datang beraya., Aduyai.... memang tak bersedia. Tahun depan jemput datang semua ke rumah baru saya taw. Datang jangan tak datang. Semasa raya juga aku dapat pergi ke rumah cikgu aku yang lama. namanya cikgu salbina. Wah lama kot tak jumpa denganya. Tapi dah tak garang cam dulu dah. gtuwwww....Seterusnya sampai ke sekolah. Bermulalah kerja yang sangat busy dengan perbentangan pelajar pt3. Seterusnya aku sedang dalam proses untuk membina pasukan hockey. Nampak gayanya dah nampak kemajuan dan rasanya boleh lagi untuk maju ke hadapan Walaupun cabarannya ialah pelajar baru dapat basic dalam hockey. Tapi mereka punya kemajuan sangat pesat. Seterusnya ialah nak cerita pasal mamak. Tahniah la mamak. Terpilih untuk ke peringkat kebangsaan. Satu pencapaian yang semua inginkan. Yang pergi 4 orang . yang dapat hanya mamak seorang sahaja. Si wan perlu ade personal drill dulu. Si wan ni boleh pergi jauh jika dia cabar diri dia nih.f4 nanti pastikan kamu dapat k.Seterusnya nak bagitahu juga lah. masa hari raya hari tuh. Ada rumah terbuka parti harapan. Aku pergi jelah. Dapat jumpa aku punya idola. Siapa lagi kalau bukan hanipa maidin. Pehhhh terbaik la dia punya layanan. Biasa juga pm dia. Kenkadang kita tahu yb nih busy semacam. Wokeh seterusnya ialah, aku pergi melawat si mamak di 10 briged. Aku jadi jurugambar bagi jpn melaka kot. amik gambar mamak depan-depan gtu. Harap menang la salah satu acara. Dan aku tengok mamak boleh pergi dengan geng2 dia yang lain. Tadi main hoki pun si ijul dah mula amik alih dah. Dah mula tunjukkan kepimpinan. wokeh. situ dulu la. selamat malam.

No comments:

Post a Comment