Monday, April 16, 2018

HARI MELAKA 2018 BERSAMA QASEH DAN DHIYA


















Asalammuaikum. alhamdunillah akhirnya hari ini datang mood untuk menaip blog ini lagi. bukan selalu datang mood nak menaip nih. Semalam adalah hari melaka bersejarah. Makanya isnin diangjakan untuk cuti. Mulanya plan adalah pada hari isnin untuk jalan-jalan. Seperti biasa jika sambung cuti ini, biasanya plan akan dibuat. Tetiba jer bangun subuh tuh. terus dapat idea untuk pergi ke kl. untuk mengimbau kenangan belajar dulu. hahahaha. Boleh la korang tengok  gambar gambar yang diambil tuh. memang menggamit kalbu. Semua jalan-jalan ini punya kenangan silam tersendiri. Cumanya kali ini datang bersama isteri dan anak-anak. Makanya aku terus bersiap untuk ke kl. Gtu, plan tetiba jer kan dan plan ciput. dan bajet. Maka aku bertolak pergi ke mc. Disitu paking kereta dan terus beli tiket ke tbs. Pepagi dah terkene.Tapi nak cepat punya pasal maka aku pergi jerlah. Sampai jer kat tbs tuh makanya aku terus set nak beli baju kat masjid india. Maka bergerak lah ke sana. pergi ke sogo semua. huhuhuhuhuhuhuhuhu. memang betul-betul teringat zaman belajar dulu. Lepas tuh. masih awal dan terus plan ke ikea cheras. bukan selalu pergi kot. Tapi ramainya orang kat sana sebenarnya. korang nak tahu aku dah beli awal tiket balik. Maklum la tiket hari minggu balik cepat habis. Maka masa otw balik dari ikea tuh aku agak dah tak sempat. wahhahahahaha. semua dah lumba lari dah nak kejar waktu. lawak kan. Seterusnya aku sampai kat kl sentral dan aku menunggu ktm. wah lambat. dah pukul 5.40. bas aku 5.45........ cepat dan berdoa ler sempat. akhirnya aku sempat...... bas gerak pkl 6.15... balik terus melantak ikan bakar... sory cerita xbest kali ni. hari ujan. tenet tak leh buka woii. nanti kene sambar. bye.muahhhh melaka hawau

No comments:

Post a Comment