Friday, February 12, 2010

KEMANA MENGHILANG?


Hari ini aku dah menamatkan exam aku.. Aku sedih, gembira semua ada lah... aku sebenarnya konvoi dua buah kereta ke Terengganu. Aku melalui genting , aku cik mad, munim , pirdaus. Aku sebenarnya bimbang juga dengan meraka kerana kereta dia nih uzur sikit. Tapi alhamdulilah semuanya selamat. sekarang 12.11 a.m aku letih gile sebab tidak berehat lagi. Para ustaz pula sekarang sedang berehat kat masjid udm sementara mahu balik ke tanah merah, aku pun tak tahu apa yang difikirkan mereka ni. tapi macam biasa aku cukup menghormati pendapat masing-masing.. Cuma aku sedikit terkilan tidak dapat menolong mereka. Kawan aku pula di melaka si kekek, rangers merah, am n joe terlekat di melaka sebab kereta rosak.. Kepada semua banyak kan bersabar. Aku merasakan bahawa sekarang adalah waktu bertukar alam untuk lebih berdikari. banyak erti kehidupan telah dikutp dan diaplikasikan... aku juga memohon supaya Allah sentiasa memberi pentunjuk dan hidayat kepada semua.Amin. Hati aku ni entah mengapa aku terasa terlalu berat untuk mengucapkan sesuatu kepada seseoarang.. Aku bukan seorang pengkritik pendapat atau pegangan. Aku berharap yang berlalu jadikan pengajaran yang amat berguna. Walaupun sedikit kejam tetapi aku terpaksa untuk nye.. Aku juga punya perasaan . waduhhh... apa guna jika kehidupan jika tidak mahu berkongsi bersama. Aku beranggapan bahawa jika aku teruskan. akan timbul masalah kelak kerana sifat yang sebegitu. ye aku taj nafikan bahawa setiap manusia itu ada punya ketetapan cuma aku mengharapkan sedikit perkongsian yang sebenarnya. Sudah beberapa kali aku menguji tetapi tetap tidak berubah. Tidak mengapa aku tidak menyimpan demdan kepada sesiapa KERANA aku selalu mendoakan agar diberkati oleh Allah yang esa... selamat malam kepada semua. malam yang sedih.

No comments:

Post a Comment