Monday, November 8, 2010

JEJALAN DI KG BARU

8/11/2010 10.38 pm
Sebenarnya aku malas nak pergi ke kl nih. sebab asyik terpikir nak balik kampung jer. kebetulan pada malam ni tak ada kelas. So aku pergi la jejalan dengan geng2 cikgu baru... nak aku sertakan nama . si bonot, amin, dalil, si padil, si azizul dan ada 2 org lagi. Aku paham keadaan kawan-kawan yang belum dapat gaji. Aku terpandang dalam wallet kawan aku ni ada rm5 ringgit sahaja. Aku kesian plak tengok dia. Tapi aku pun dalam kekeringan. Aku hanya tunggu nak balik kampung jer.. Nak rehat puas-puas sambil memikirkan rancangan yang bakal aku rencanakan pada masa yang akan datang. Esok entah macamana lar plak program. ntuk maklumam , aku hari ni dilantik oleh penghulu untuk menjadi pengacara majlis. Tension jugak ler. dah la masa dulu aku ada kes berkaitan dengan menjadi mc nih. Tapi syukur aku dapat meyempurnakan dengan jayanya walaupon ada la sedikit cacat celanya. Aku duk sini boleh la jugak mensave bajetkan . Dalam hati menjerit jer beritahu biler 20 haribulan nak datang... korang apa tahu, gaji tak da. tanggungjawab masih ada untuk menjaga family nih..aku sebenarnya terlupa hantarkan borang hamis untuk data, Entah la aku malas sangat nak pikir pasal tuh. NAh sekarang bagi aku enjoy dengan tv dengan rancangan yang best, dengan line yang penuh, wah seronoknya iduo ini. dikelilingi kawan-kawan yang ramah tamah. Jalan-jalan,dah la tadi time aku nak g sogo ditegur sorang brader, aku dgn ilmu yang telah dibekalkan buat tak tahu jer. itu yang diajarkan untuk mengelakkan kejadian yang tidak diingini.....aku rasa itu jer kot catatan malam nih. naluri insyaalah sentiasa betul.....

No comments:

Post a Comment