Saturday, September 24, 2011

24/9/2011

Assalamualaikum.Hari ini aku mau ceritakan pelbagai kisah yang sedikit teruk la. Entah la maklumla minggu lepas aku yang bertugas kat sekolah, memang meletihkan la. Hari ini tepat pukul 8 aku sampai ke pusat servis proton kat jalan tun fatimah. Aku pergi jugak walaupun ada jaga budak untuk bahagian kawalan pelajar di PPD Jasin. First time tangan aku melayang singgah dipipi seorang pelajar. Huhuhuhu satu untuk ko tak dengar kata aku, satu sebab ko merokok. Dalam hati mau aku belasah situ jugak. Aku malas nak cari pasal la hari nin. Sebenarnya pada hari ini banyak kejadian yang ngeri berlaku taw. Pertama ialah kereta kak Aiza excindt dekat PPD Jasin itu biasa la. So aku turun la mau tgk apa yang berlaku. Lepas tuh aku berkawal dibawah cam jaga sempadan pulak. bebudak form3 buat hal. Mau jer aku belasah. Buat muka selamba. Tak per seorang dah kene. Mau lagi makin laju tangan bergerak k. Pastu turun la si nani untuk tengok gak keadaan kereta kak Aiza tuh. Semua dah sattle , dia pun tunggu dengan aku kat bawah tuh untuk tengok sapa budak yang balik. Lepas tuh korang semua mesti tahu kan PPD Jasin tuh dekat dengan SMK Tun Perak kan. Time menunggu kat bawah untuk tengok budak ponteng tetiba ada seorang budak berlari dengan laju dari asrama. Memang terkejut la, aku dah agak pasti dia akan jatuh sebab dia berlari kawasan berbukit. Semua kawan dia turut kejar. Aku dah ada situ terus ambil peranan la. Si nani terkejut tak kata apa2. Budak tuh jadtuh dengan muka tersembam ke tanah. Darah keluar banyak. dia tetap bangun dan berlari melintas jalan tanpa tengok kereta. Aku anggap dia nak bunuh diri. Tapi selamat time dia lari tak ada kereta. Time tuh dia jatuh jugak tengah jalan. memang mengerikan la. Aku arahkan seorang pelajar yang pakai seluar ikut mak guard sementara 2 pelajar pakai kain panggil cikgu yang berkenaan secepat yang mungkin. HUHUHUHUh pastu aku rasakan dia jatuh di dataran jasin sebab dia cam hilang arah dah. Maklumla bukit tuh tinggi jugak. Dari pemerhatian aku budak tuh memang nekad dan tak kisah nak mati. Tambahan pula aku lihat dia penuh dengan masalah. Dia perlukan bimbingan dan nasihat serta mentor setiap hari.... Pastu cikgu sekolah tuh naik motor dan dia katakan pada aku budak tuh parah dan perlu dihantar ke hospital... pastu aku teruskan kerja seperti biasa.... Allah itu maha berkuasa.4.36p.m

No comments:

Post a Comment