Saturday, May 12, 2012

PILIHANRAYA 13........... 1433

Assalamuaikum....... dah lama tidak menulis blog catatan ini. Banyak betul peristiwa-peristiwa yang berlaku. Rasanya ini adalah tulisan pertama untuk tahun 2012 ini. Dikala berdentam dentum isu-isu berkaitan dengan tarikh pilihanraya. Namun disini juga akan diulas dan apa yang mungkin berlaku. Tapi saya merasakan pasti ada sesuatu yang akan berlaku pada tahun ini. Sebelum itu hari ini 13/5/2012 atau 13 mei ini saya dengan rasminya memberitahu bahawa saya sudah membeli mesin basuh dan juga peti sejuk bersama dengan pelekat magnet , setakat yang ada ialah daripada padang besar, langkawi, melaka dan terengganu. Insyalaah akan menambahkannya lagi. Banyak nin nak dicoretkan. Bulan ini juga, banyak pengubahsuaia
n yang dilakukan. ops..... tetiba pic dah masuk. Ada nak diceritakan pasal ikan tersebut. Hari ni dah hampir 2 tahun bekerja di bandar jasin ini. Suka duka semua ada la. Esok lusa pula ada kursus. Cam-cam kursus yang ada. Selain tuh juga saya juga berjaya berjimat cermat. Boleh katakan dah sentiasa memasak dah. Hari ini masak ikan , ayam goreng dgn kuah acar bendi. Makan la apa yang boleh kan. Cam tak biasa makan pulak. Esok kursus untuk pbs owwwhhhh penatnya rasa. Seterusnya beberapa bulan lagi saya akan bertukar kulit dan bertukar status. bahagianya rasa. Seterusnya saya nak ulas sikit. Sila bagi perhatian, Saya menjangkakan parti pemerintah akan jatuh dan akan digantikan dengan sebuah parti yang masih samar-samar. Untuk pengatahuan semua, yang bakal menggantikan dato na..... bukannya saudara anw...r tetapi seorang yang akan lahir daripada negeri puteh hitam. Cuma sebelum dilantik maka akan berlaku sedikit huru-hara kerana bantahan dan sebagainya. Sebagai seorang yang AMAT-AMAT HEBAT semua itu dapat dipatahkan. Maka akan turun la seorang pemimpin yang hebat. Bersamanya ialah seorang penasihat agama merangkap perdan... menter..... Kepada semua , ini adalah jangkaan yang akan berlaku .. Dalam acuan yang sudah ditetapkan. Facebook sudah pun ditutup untuk memberi laluan kepada seseorang. Ok itu sahaja catatan ini... Jika sebelum nin ada yang menyatakan perlunya persediaan makanan dan sebagainya.bagi saya pula, bekalan yang paling baik bagi era ini lalah ilmu pengatahuan iaitu ilmu warisan agung serta ayat al-kahfi. 2 tersebut amat ampuh untuk berdepan dengan perkara-perkara sekrang. ...

No comments:

Post a Comment