Wednesday, August 27, 2014

bjaya vs dugaan syawal 2014

Assalamualaikum smua..alhmdulilah stelah lama btgguh bru hr ni ade masa nk update blog ni..sbnarnya byk pkara dh blaku pd syawal kali ni yg suka yg duka..Allahuakbar smuanya blaku atas kehendakNya,moga ada hkmahnya..aminn..pkara ptama ialah aku dh hbs kursus cpd slama 5 hr kt ilp bukit katil,slma 5 hr ni asyik ulang alik la jwbnye..nsb baik la ade cik rina bleh gk join kete dia..klau sorg mati kutu gk la kn..huhu..hr trakhir kursus iaitu 15 ogos jam 9.45 pg x sangka aku trima pggilan dr mak bg thu ayah x sdr diri mcm nk jd stroke..Allahuakbar dgr je brita tu air mata aku dh mcurah x thu nk buat n fikir ape..org ptama yg aku bg thu kt abg nk ajak abg blk kg time tu jgk,rse nk terbang je..pkara ke2 aku bt ialah doa dlm ht,alhmdulilah kwn2 kursus pn bg kata2 smgt..aku trus bg thu hal ni kt pyelia kursus nk smbil mata dh merah nangis..huhu..pgalaman yg menakutkan..tghr tu jgk kami blk kg,smpai kg dh mgrib trus aku bsiap utk k hospital..mlm2 aku offerkn diri nk jga ayah,mklum la duk jauh jd biarlah penat skit utk ayah tsyg..smpai ahad kami trus blk mlaka yela isnin dh skolah kn..blk dgn ht yg berat,ayah siap nangis kami nk blk melaka dh,ayah ssh nk mgalirjn air mata..kali ptama aku tgk ayah nangis ialah masa kmatian arwah abg mie yg mninggal lemas pd 2012 6 syawal..kali ke2 time aku nk blk melaka..prasaan masa tu mmg xleh nk ckp la,aku ape lg mencurah la air mata..huhu..hr ni dh 2 mggu pristiwa tu blalu alhmdulilah ayah dh mkin sihat..skrg x sabar nk blk kg ct skolah..hehe..mggu ni ct merdeka,kena tye my honey la ke mana nk tuju,hrp tmpt best la kn..haaa ade 1 lg cerita,smlm kami jenjln kt mydin mkn pas2 solat kt the mall..mlm2 dhiya dh nngis2 x thu la sbb ape,mnurut papa dhiya ade 2 bnda..wallahualam..haa pas ni kurangkn dgr lagu thai taw..kikiki...oklah tu je kot stakat hr ni,hr ni plak hujan je...sejukkk...jom pekena teh tarik..28 ogos 2014 9.07 pagi

No comments:

Post a Comment