Sunday, January 17, 2010

KEMENANGAN

Semalam adalah hari penamat pada bina insan guru aku. Walaupun aku tak berapa setuju dengan bina insan guru tersebut tetapi aku terpaksa merelakannya..... Aku ni sebenarnya sukankan aktiviti yang mengeluarkan peluh cam berlari 20 km ke, masuk hutan ke or apa-apalah asalkan aku boleh jadi terlampau penat baru aku puas. Tapi tak mengapa lah. Masa big tu aku telah didedahkan dengan teori pac yang bagi aku adalah mempunyai logik yang kuat. Aku juga banyak menimba pengatahuan daripada fasi kami iaitu cik Aziz Yatim daripada fakulti kaunseling. Sebenarnya aku penah membaca blog cik aziz dan aku sedikit tidak menedahkan. Pada hari semalam aku telah menemui cik aziz ni dan mendapat satu pengalaman yang baru iaitu pac. Aku selalu je terfikir apasal banyak sangat yang aku tak tahu nyer. Aku kene pergi buat kembarung la, aktiviti yang tak mencabar langsung. Aku mengharapkan ada aktiviti tido kat kubur ke mesti best. DAh lama aku tak menyertai aktiviti camtu. Satu lagi ialah cik Aziz ada menceritakan hal yang berkaitan dengan pelajar yang cenderung membunuh diri. Aku rasa info yang diberikan cukup berguna. Sebenarnya diusia muda camni aku sebenarnya pernah diminta menyelesaikan satu masalah rumah tangga. Aku ni yang tidak pernah berumah tangga ni diminta pertolongan. Aku pun cuba la sedaya yang mampu dan aku mengambil masa 3 hari dengan memberi dorongan dan sebaginya kepada mereka. Aku sebenarnya segan hal-hal yang berkaitan dengan ini. Tapi sebagai manusia aku cuba untuk membantu sekadar apa yang mampu. Hasilnya biarlah menjadi rahsia aku nye. heheh. Semalam mak aku tepun aku untuk tanya bila nak balik kampung. Aku sebenarnya teringin juga nak balik, tetapi memandangkan banyak kije dan entah apa yang tak sudah-sudah aku terpaksa menangguhkan juga untuk aku balik kg. Sampai ma aku pun tanya apasal selalu busy.......... huhuhuhuhu. Insyalaah aku tenang menhadapi situasi camtu. Opss sebelum itu aku nak kongsi dengan semua iaitu cuba semua cuba baca kalau ada masa blog ni.http://holywar-efairy.blogspot.com/2010/01/secret-sign-unsur-masonic-di-ajl.html Aku sedikit terkejut la dengan penerangan yang dibuat, walaupun boleh dipertikaikan namun mungkin ada juga yang betulnya. Untuk akhirnya aku mengucapkan selamat menjadi guru yang mempunyai wibawa nanti.....1.04P.M

No comments:

Post a Comment