Monday, January 25, 2010

PENGUJIAN

Rasa sudah lama aku tidak menupdate blog kegemaran aku ini. Tapi aku terpaksa juga untuk menulis sedikit coretan. Sesudah aku menulis hal yang berkaitan isu kehilangan beg galas aku tu. Aku terpaksa menbeli banyak barang-barang baru juga. Tapi tidak mengapa lah. anggap sahaja dugaan. Aku tadi telah pergi ke JPJ untuk menuntut roaadtax baru. Tetapi perlu melalui beberapa prosedur. aku rasa hal berkaitan motor ini tidak mempunyai masalaah. Aku rasa boleh disattelkan. Aku pun dah sihat seperi sedia kala. Sebelum ini aku tak berapa sihat.Aku rasa musim ini , musim kematian para pembesar. Mula-mula kemangkatan sultan Johor, pastu tun Ghazali Shafie, bagi aku dia nih org yang hebat dan mempunyai ilmu yang tinggi bukan sahaja ilmu pemikiran tetapi juga berkaitan dengan ilmu kebatinan. Tidak silap aku tok guru dia tuh haji sainan org hebat pahang. Aku nak mengulas sedikit is-isu terkini iaitu pengerusi gerak telah masuk arena politik. Bagi aku , aku kurang bersetuju dengan penglibatan beliau dalam politik. Aku suka beliau kekal dalam arena NGO. Tetapi jika diambil pendekatan daripada mufti mesir dahulu. Perlu seseorang memperjuangkan agama melalui sekelompok manusia yakni (parti) . Aku merasakan bahawa peranan ngo juga amat penting tetapi nilai dalam sebuah NGO itu adalah rendah iaitu memerlukan sumbagan orang ramai untuk terus bergerak, selain itu juga tidak berapa diambil tahu dalam konteks Malaysia. Satu perkara lagi ialah, isu berkaitan agama sudah sedikit reda entah kenapa? yang terpenting sekali ialah pasa 9 hb feb ini akan menentukan status mb di perak. sama-sama la kita tunggu. Aku perlu bersedia lebih awal untuk terbang ke melaka nanti. OK la aku rasa isi aku dalam pengarangan ini dah berkecamuk dah. 6.27pm

No comments:

Post a Comment