Sunday, May 19, 2013

Tetamu datang ke rumah

Assalamuaikum , hari ini aku jemput 2 org kawan ini untuk makan-makan tengahhari. Ala masak apa la sangat, lauknya ikan singgang tongkol. diujung sana tempatnya. Nampak kan diujung sana berwarna hijau sedikit tuh. Seterusnya ialah kangkung goreng, nuget panggang dan juga sambal belancan. Sebelum itu aku perkenalkan kawan aku nin namanya nizam dan juga memey. Memey tuh bukan perempuan , dia lelaki budak kedah. Makan jerlah apa yang ada. Aku saje jer ajak kawan-kawan makan maklumlah dihujung bulan ini biasannya duit tuh dah kering lah. Tak mengapa lah saling meringankan beban antara satu sama lain kan. Dihujung sana pula ialah air teh o limau. Sedap la jugak.Esok dah sekolah dah. Malasnya nak pergi ke sekolah nin. Cuba tengok keadaan rumah aku tuh, bersihkan. Di mopkan, disapunya. Malas nin kalau nak kiranya. Aku ada kenal dengan seorang cina yang nak peluk islam. Kenkadang terharu juga tengok wall dia nin. Dia pula lebih islamik pula, katanya syahdu mendengar orang berzikir. Aku nasihatkan dia agar banykkan mengkaji islam sebelum peluk islam. Jangan terburu-buru memeluk islam. Perlu ditekankan bahawa tiada paksaan memeluk islam. Moga dia mendapat hidayah. Hari tuh ada cikgu Sri offer aku beg dari vietnam. Memang lawa tahu. Tapi malangnya kakak, mak aku dah ada dah beg cam gtu. Aku panggil si nani warden tuh datang ke kereta cikgu sri tuh. Dia ambik 2 beg tuh. satu warna hijau dan satu lagi warna biru. Cantik tuh. Si wife aku dah ada dah, hari tuh dah beli. Kain-kain dah sentiasa beli dah. Jap hari raya ini nak pakai sampin yang dibeli kat padang tempoh hari. Dah suruh mak kat kampung jahitkan. Nanti aku masukkan perjalanan ke padang yup. Pengalaman kahwin semua. Tunggu yer.

No comments:

Post a Comment