Saturday, May 25, 2013

ESOK LUSA DAH NIN..... GARY KAMU DAH SEDIA?


 Wah hari ini aku menulis lagi rupanya. Aku aktif berblog rupanya, Tak mengapa lah semua ini akan menjadi kenangan untuk hari-hari mendatang nanti. Esok dah mula sibuk dah, jadi hari ini aku menulis siap-siap. Aku dah lama nak masukkan gambar ini dalam blog aku ini. Iaitu gambar kek , ini adalah diakhir waktu aku sekolah dulu la, aku rasa sedikit terharu juga sebab diaorang nin siap ada kek lagi, aku kalau dalam kelas 5 Bestari ini aku banyak sangat kekurangannya. Tapi aku terharu pula sebab diaorang tetap ok. Maklum lah waktu praktikal. Semua tuh rasa cam bodoh pula.Sebut pun tengah berlatih. Redha sahaja lah. Apapun terima kasih kepada pelajar-pelajar. Moga menjadi insan yang cemerlang nanti. Gambar yang kedua itu adalah semasa menyambut birthday aku tuh, diraikan secara sederhana sahaja kat piza hut. Pasni mahu sambut kat hotel pula jika berkesempatan. Nin semua pasal si cikgu Baayah yang bagi cadangan. Bagus juga tuh dengan live band. Dapat coklat yang ada tulisan gtu, Dalam pic ini juga kelihatan oren yang menawan tuh. Lupa nak bagitahu blog aku ini baru ada muzik. Lagu apa korang teka la sendiri.Hari ini tulisan agak panjang sedikit. Maklumlah esok dan hari seterusnya akan mula sibuk. Sibuk dengan kelas tambahan la.
Seterusnya, ini adalah gambar tahun lepas. 3orang pelajar aku ini adalah antara pelajar baik dalam kelas aku lah. Masing-masing dapat 7A dalam spm itu. Namanya mengalah, sharmila dan apa tah nama sorang lagi tuh. Tapi semuanya ok la. Esok akan periksa la kereta semua, nak jalan jauh tuh. Rasanyer untuk kahwin si hamzah di parit buntar tak dapat pergi lah. Wife cam tak sihat ini. Kene banyak berehat. Tak boleh gerak lama sangat la.Hari ini aku nak bagitahu 2 perkara. Yang pertama ialah aku dah tahu teknik belajar pelajar pintar Malaysia Nik Nur Madihah dan juga Nur Amalina. Rupanya itu adalah resepi cemerlang . Yang kedua pula ialah teknik mendidik bayi dalam kandungan. Perkara ini jarang orang tahu dan aku rasa kalau sesiapa mahukan teknik istimewa itu perlulah tanya aku kot melalui facebook. Aku dah banyak buka buku untuk cari perkara seperti itu, bahkan dah search dalam google pun tak ada cara ini. Apapun syukur sebab aku diketemukan dengan parents yang cemerlang mendidik anak-anaknya. Semua anaknya cukup hebat dan banyak perkara aku belajar melaluinya secara tidak langsung. Dalam buku-buku dan internet cuma cakap, untuk berhubung dengan bayi dalam kandungan ialah bercakap-cakap, pastu banykkan mengaji dan sebagainya. Rupanya itu belum cukup untuk melatih bayi. Aku gabungkan teknik kuno daripada ibnu sina dah juga imam ghazali. Maka tercetuslah perkara ini. Aku namakan teknik sujud. Bersempena dengan keesaan tuhan. ok. esok ada kelas tambahan. rasanyer cukup disini dulu. 26/5/2013 10.50 pagi

No comments:

Post a Comment